Mart Geldi Kazma Kürek Yaktı

Bu arıcılık hobisine başlayalıdan beri her halde onlarla yatıp kalkıyorum demem gerek. Bir hobi bu kadar insanı etkiliyebilir.
Onların uçuşlarını seyretmek ve arada onlar tarafından sokulmak mutluluk veriyor.

15 Temmuz 2011 Cuma

10 Temmuz


    Verdiğim anaları kesmiş keratalar moralimi çok bozdular bende 3 çıtalık oğul ile birleştirmiştim. O anayıda kesmiş diğer oğul ile birleştirdiğim kovan anasını kesmemiş, burdan şu tecrübeyi edindim. Birleştirdikten sonra tül ayıracı anasını kesmeyen kovanda yaklaşık 5 gün boyunca çıkartmamıştım. Diğerinde bir gün sonra tül ayıracı çıkarmıştım. Demek oluyorki tel ayıracı 5 gün civarında tutunca anayı kabul ediyorlar. Burdan şu sonucu elde ettim. Anayı kabul edecekleri süreyi tül ayıraç ile bekletmekte fayda görüyorum. Sonuç olarak oğul birleştirme kokusu sıktım ve birbirlerini kesme olayı gözlenmemişti. Fakat anayı kesme olayını göz ardı ettik buda bize yol su elektrik olarak dönmedi.

    Şu anda yukarıdaki fotoğrafta görünen yeşillik kalmadı ve nektar akımı bu bölgede bittiğini tespit ettim. Bende kovanları başka bir mekana taşımaya karar verdim. Ayçiçek tarlalarının bulunduğu bölgenin arının gelişimi ve bal yapımı için daha iyi olacağını değerlendirdim.
    Tuna abi ile birlikte taşıdık. Biraz zor oldu ama inşallah sonu hayırlı olur.
    Ayçiçeğinin büyük bir çiçek olduğunu anlıyorsunuz bakınca, polen kapasitesini görünce evet diyorsunuz bu çiçek arıları kuvvetlendirir.

    Hepsi birlikte çok güzel görünüyorlar onlara bakmak çok hoş tavsiye ederim. Yeni başlayan arkadaşlara;

    Arılarımın yukarıdaki nektar akımının bittiği bölgeden buraya getirince cennetemi düştük dediklerini duyar gibiyim.

    Daha kapakları açar açmaz ayçiçeklerine saldırdılar. Bütün vücutlarını polene bulamış şekilde dolaşıyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder